Polityka prywatności

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym pragniemy zwrócić Twoją uwagę na kilka istotnych kwestii związanych z przetwarzaniem Twoich danych:

Administrator danych
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Wita w Rogoźnie, z siedzibą przy ul. Kościelna 10, 64-610 Rogoźno.
Cel przetwarzania
wykonanie zawieranej umowy i świadczenie innych usług, realizacja prawnie usprawiedliwionych celów administratora, wykonywanie obowiązków nałożonych przez przepisy prawa
Podstawa prawna przetwarzania
niezbędność do wykonania umowy, oczywiste upublicznienie, prawnie uzasadniony interes administratora
Odbiorcy danych
dane osobowe nie będą nikomu przekazywane poza firmami, z którymi współpracujemy w celu świadczenia usług drogą elektroniczną; względnie mogą być udostępnione uprawnionym organom państwowym.

Prawa związane z przetwarzaniem danych:

dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do organu nadzorczego, oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodne z prawem przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie.

Wskazane prawa przysługują tylko w zakresie i na zasadach określonych w RODO oraz w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Wykorzystujemy ciasteczka

Nasz serwis używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności, którą prezentujemy poniżej

POLITYKA PRYWATNOŚCI

obowiązująca w mediach internetowych należących do Parafii Świętego Wita w Rogoźnie  (nazywany dalej Portalem).

Portal, czyli czego dotyczy niniejsza polityka

strona główna i wszystkie serwisy w domenie parafia-wita.pl

Administrator danych

Administratorem danych osobowych jest Parafia pw. Świętego Wita w Rogoźnie (dalej: my).

Kontakt

Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

listownie na adres: ul. Kościelna 10, 64-610 Rogoźno
przez e-mail: proboszcz@parafia-wita.pl
telefonicznie: +48-672-618-054

Cele, podstawa prawna, przetwarzanie zautomatyzowane, okres przechowywania

Celem przetwarzania jest
wykonanie zawieranej umowy i świadczenie innych usług, w tym zapewnienie dostępu do treści Portalu i bezpieczeństwa Portalu, realizacja prawnie usprawiedliwionych celów administratora, wykonywanie obowiązków nałożonych przez przepisy prawa

Podstawa prawna przetwarzania danych zależna jest od kategorii i celu przetwarzanych danych oraz w szczególności jest nią:

– niezbędność do wykonania umowy (w tym funkcji społecznościowych)

– prawnie uzasadniony interes administratora danych (w tym w zakresie danych osób odwiedzających nasze strony internetowe)

– oczywiste upublicznienie (w tym w zakresie tzw. szczególnych kategorii danych publikowanych przez korzystających z funkcji społecznościowych)

– przepis prawa (w tym w związku z koniecznością realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych)

– zgoda (w tym w zakresie organizowanych konkursów, wysyłanych newsletterów oraz w zakresie danych podanych podczas uzupełniania profilu w ramach konta użytkownika Portalu)

Administrator monitoruje aktywność użytkowników odwiedzających prowadzone przez niego strony internetowe, co obejmuje np. wyszukiwanie słów kluczowych, zamieszczanie ofert, dopasowanie reklam zgodnie z uprzednio przeglądanymi przez użytkownika treściami, prowadzenie badań i analiz między innymi pod kątem funkcjonalności usług czy oszacowania głównych zainteresowań użytkowników oraz zarządzanie aktywnością użytkownika na prowadzonej przez administratora stronie. Informacje, które są gromadzone w związku z korzystaniem z prowadzonej przez administratora strony mogą więc być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to działanie, które wywoływałoby wobec użytkownika skutki prawne lub w podobny sposób może istotnie na niego wpływać.

Okres przechowywania danych osobowych

Okres przechowywania danych osobowych zależy od podstawy prawnej przetwarzania, w związku z czym w szczególności dane będą przechowywane:

– w przypadku przetwarzania danych na podstawie umowy – do jej zakończenia i przedawnienia wynikających z niej roszczeń

– w przypadku przetwarza danych osobowych, ponieważ jest to konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy prawa – do upływu okresów określonych przez te przepisy (w szczególności przepisy ustawy o rachunkowości oraz przepisy ustaw podatkowych

– w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu administratora – do momentu ustania ww. interesu lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania

– w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do momentu wycofania zgody,

Dalsze informacje na temat czasu przechowywania poszczególnych danych znajdziesz w dotyczących ich sekcjach (poniżej).

Twoje prawa:

Dlatego że posługujemy się Twoimi danymi osobowymi, masz:

 prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
 prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
 prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
 prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
• prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
• prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych ze względu na Twoją szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy posługujemy się Twoimi danymi na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu,
• prawo otrzymania od nas Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Twoje dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Ci tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy z Tobą lub na podstawie Twojej zgody.

Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami, w sposób powyżej wskazany.

Pamiętaj

Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Twojej zgody (konkursy, newsletter), w każdej chwili przysługuje Ci prawo do wycofania zgody na posługiwanie się przez nas Twoimi danymi osobowymi. Jednak cofnięcie zgody nie będzie wpływać na to, że mogliśmy posługiwać się Twoimi danymi osobowymi przez cały okres obowiązywania zgody tj. na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zabezpieczenie danych osobowych.

Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

RODZAJ GROMADZONYCH INFORMACJI

Użytkowanie portalu i pliki cookies

W celu umożliwienia użytkownikowi korzystania z portalu wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka), które zapisywane są na dysku komputera (w przeglądarce).

Wykorzystujemy je do:

• Uwierzytelniania – do identyfikacji zalogowanego użytkownika

• Bezpieczeństwo – wsparcie mechanizmów zapobiegających nadużyciom w serwisach internetowych, w tym także wycieku danych zapewniając poufność przetwarzanych dla użytkownika informacji.

• Dopasowania treści w serwisach do preferencji użytkownika – np zapamiętanie lokalizacji dla dostarczanej użytkownikom prognozy pogody lub zapamiętanie wybranego przez użytkownika serwisu diecezjalnego na stronie gosc.pl

• Dostosowanie zawartości serwisów do urządzenia użytkownika – np wyświetlenie na telefonach komórkowych wersji mobilnej serwisów, a na komputerach wersji desktop

• Zbierania anonimowych statystyk na temat tego, w jaki sposób i z jaką częstotliwością użytkownicy korzystają z naszych serwisów internetowych.

• Zapamiętywania wyników głosowania użytkowników w sondach

• Zapamiętywania udziału użytkowników w quizach i ankietach

Zapamiętywania informacji na temat docenianych przez użytkowników komentarzy i zdjęć w galeriach

• Zapamiętywanie oceny wystawionej artykułom

• Zapamiętywanie informacji na temat wykupionego dostępu do zalimitowanej treści przez niezalogowanego w portalu użytkownika

Możesz zdecydować, że nie chcesz, by pliki cookies były przechowywane na Twoim komputerze.  Możesz też je usunąć (wszystkie lub tylko niektóre). Decydujące są ustawienia przeglądarki. Jak to zrobić?

    w przeglądarce Firefox wejdź w: Opcje ⇒ Prywatność.

    w przeglądarce Chrome Ustawienia ⇒ Ustawienia zaawansowane ⇒ Prywatność ⇒ Ustawienia treści

    w przeglądarce Internet Explorer: Narzędzia ⇒ Opcje internetowe ⇒ Prywatność (pozwala wybrać różne poziomy ochrony) ⇒ Zaawansowane (jeśli chcesz dostosować obsługę cookies ręcznie.

    w przeglądarce Opera: Preferencje ⇒ Zaawansowane ⇒ Ciasteczka

Pamiętaj: tę opcję w każdej przeglądarce ustawia się osobno.

Każda czynność wykonywana w ramach Portalu (przeglądanie, głosowanie, dokonywanie wpisów, zarządzanie kontem, blogiem czy społecznością) ze względów bezpieczeństwa jest zapisywana w logach. Znajduje się w nich  IP użytkownika. Logi są przechowywane na serwerach przez 30 dni i dostępne dla uprawnionego personelu technicznego.

Głosowania (ocena artykułu, komentarza, sondy)

Ze względów bezpieczeństwa oraz – w przypadku głosowań – dla uniemożliwienia tej samej osobie powtórnego głosowania – portal rejestruje IP użytkownika. Dostęp do niego ma wyłącznie administrator systemu. Jest on przechowywany w logach serwisu przez czas ich przechowywania.

Fakt głosowania zapisuje się w cookies.

W Portalu umieściliśmy także widgety społecznościowe umożliwiające kliknięcie „Lubię to” i dzielenie się naszymi treściami w serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, Google+. Szczegóły dotyczące działania tych widgetów opisane zostały w rozdziale Widgety społecznościowe niniejszego dokumentu.

Komentarze pod artykułami i galeriami zdjęć, intencje modlitewne

Skomentowanie materiału w portalu, wpisanie intencji modlitewnej czy zadanie pytania nie wymaga podania adresu mailowego ani żadnych danych osobowych (poza sytuacjami, gdy dyskusja jest dostępna tylko dla osób zalogowanych). Wymaga podania nicku, który pomaga określić osobę komentującą w przebiegu dyskusji. Wszelkie dane osobowe we wpisach lub nickach użytkownik podaje na własną odpowiedzialność, mając świadomość że oznacza to ich upublicznienie – będą one dostępne dla innych użytkowników i wyszukiwarek.

Przy dokonanych w Portalu wpisach zapisywany jest numer IP użytkownika. Jest on przechowywany tak długo, jak długo istnieje wpis. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa, a także koniecznością uniknięcia sytuacji, w której jedna osoba rozmawia sama z sobą lub wpisuje wielokrotnie ten sam /podobny wpis pod różnymi nickami.

Komentarze użytkowników i intencje modlitewne napisane w Portalu są moderowane zgodnie z zasadami określonymi dla konkretnego wątku. Moderatorzy mogą nie dopuścić do publikacji komentarza /intencji albo go usunąć. Nie ingerujemy w treść dokonanych wpisów.

Formularze kontaktowe w domenach parafia-wita.pl

W formularzu kontaktowym prosimy o podanie adresu e-mail i podpisu. Te dane wykorzystywane są wyłącznie w celu kontaktu z użytkownikiem wyłącznie w zakresie poruszanego przez niego zagadnienia. Dane te nie są archiwizowane przez Parafię pw. Św. Wita w Rogoźnie i nie są wykorzystywane do nawiązywania żadnego innego kontaktu z użytkownikiem.

Dziękujemy za okazane zaufanie.